måndag 21 april 2008

Suunton på reparation

Måndag 21/4: Igår blev det en alldeles underbar skogstur på totalt 53 minuter. Nästan som att gå på bal... Hade tänkt att ta "gula stigen" bakvägen från Finnsjöns dagis och bort runt Finnsjön. Fick istället korn på vita markeringar som jag aldrig följt förut. Det blev en för mig ny väg och efter lite planändringar hamnade jag borta vid Pottebo och kunde ta gula stigen på tillbakavägen istället.

Vårvärmen har väl inte undgått någon. Knappt man kan sätta ord på hur nöjd man är att det funkar att springa igen, om än långsamt. Har ju kört konditionsträning varannan dag i stort sett hela april. Njuter varje runda och längtar alltid till nästa. Funderar på hur djärv man kan vara när det gäller att öka på mängden. Det känns som att det senaste halvåret i ungefär just det här läget ligger en ny skada på lur. Ska försöka passa mig... fast man vill ju så gärna komma upp i lite längd.

Idag skickade jag pulsklockan på garantireparation. Reklamationsrutinerna verkar rätt smidiga. MAn fyllde i lite formulär på internet och skrev ut en bunt färdiga papper. Sedan ringde man DHL och de kom och hämtade klockan på jobbet. Återstår att se om resten av det hela går lika smidigt. Sju dagar skulle en garantireparation ta. Om de nu hittar något fel. Kanske bara skit bakom spakarna...