tisdag 27 februari 2007

Ännu mera krympling

Tisdag 27/2: Tror att den färska planen från gårdagen måste revideras. Cyklade två omgångar idag (4 min respektive 5 min) där jag försökte trampa mest med det friska benet. Ingen stretching. Nu känns det värre än värst.

Sedan värmlandsresan har jag försökt köra en del stretching. Det måste vara det som är felet. Skall ta en vila då jag inte gör någonting med benet på en dryg vecka eller något sådant för att se om det blir bättre.

Planen att cykla ytterst försikt flera gånger om dagen tror jag annrs kan vara bra. Det måste vara så att jag har slitit upp skadan på nytt i Värmland och sedan har jag stretchat i tron att detta skulle göra saken bättre. Kanske måste det läka lite grann innan man kan ge sig på rehabiliteringen. Vad vet en amatör som jag. Tycker bara jag har vilat, det är ju ändå två veckor sedan slalomturen i Värmland och innan dess hade jag ju stiltje i två veckor också. Överallt står ju att rörelse och stretching är bra för överbelastningsskador.

Hursomhelst går det inte framåt så som det är nu.

Inga kommentarer: