lördag 3 februari 2007

Två dåliga och ett bra

Torsdag 1/2 - Lördag 3/2: Körde lunchpass på jobbets gym både torsdag (41 min) och fredag (33 min). Båda passen var med riktigt låg puls, endast små muskelgrupper i rörelse samtidigt.

Torsdagens pass hade tonvikt på benen med stärkande övningar a la sjukgymnastik. Fredagens pass gick åt till lite armträning och situps.

Idag lördag var jag nere på Friskis&Svettis gym och pressade på ordentligt med inspiration hämtad från tisdagens pass. Körde den vanliga cirkelträningen boostad med vikter knutna kring magen när jag gjorde armhävningarna i stången. Övningarna som varvades var situps, armhävningar i stång, armhävningar och liggande hitlerhunden. Det vanliga alltså.

I stången körde jag 3x10 med 10 kg, 3x8 med 5 kg, 3x7 med 2,5 kg. Efter dessa tre omgångar i cirkeln avslutade jag med diverse övningar, bla. några bonuskörningar i stången...

Jag har kommit fram till att denna cirkelträning faktiskt går att köra som lite underhållsträning för konditionen. Dagens pass kom också upp i 3,2 på Suuntos training effect skala (som i tisdags). Hade en medelpuls på 145 och toppade på 185 under de 55 minuter som passet varade. Ska man upp i 3,4 så måste man nog ändra lite så man orkar hålla på längre.

Bloggrapporterna blir lite glesare nuförtiden. Mest för att det är så enformigt och tråkigt med gymmandet att det tar emot att berätta om det. Kanske blir det lite tätare igen om någon månad då jag förhoppningsvis kan börja trappa upp konditionsträningen med lite cykling och rullskidor...

Inga kommentarer: