måndag 18 juni 2007

Förkortad Vällsjörunda

Lördag 16/6 och söndag 17/7: I lördags var det dags för min andra 40-minutersrunda. Gick och segdrog på den hela lördagen och lagom tills det var dags vid sjutiden på kvällen så kom ösregnet. Det var dock rätt ok att sticka ut ändå. Körde sex minuters uppvärmning och lade mig sedan i ett behagligt löptempo i gamla nötta spår. TÄnkte att Vällsjörundan skulle bli lagom om jag kortade den och tog genaste vägen genom Mölnlycke centrum (hoppar över svängen runt Massetjärn).

Löpsteget kändes fint och bitvis kände jag mig rätt spänstig! Väl hemma vid huset fattades det fyra minuter till de ordinerade 40 och det blev ett par extrasvängar runt kvarteret. Nöjd men blöt kunde man stretcha lite. (När jag lade mig för kvällen senare kändes benen som om jag tagit ett tvåmilspass...)

Igår söndag körde jag det vanliga rehabpasset på F&S. Avslutade med en ryggövning och en bicepsövning som bonus. Totalt 1.36.

Inga kommentarer: