torsdag 7 juni 2007

Morgonlöpning

Nationaldagen 6/6 och torsdag 7/6: Den lediga onsdagen öppnades med en morgonrunda i högsommarvärme. Dottern har hosta och hade dragit igång redan vid 05.30 så kl åtta var jag vaken nog att sticka ut (eller rättare sagt resten av familjen var tillräckligt vakna). Det gick tungt i värmen och var ingen direkt njutning denna gången. Mjölksyran kom i låren och det kändes inget vidare.

Väl hemma kunde jag konstatera att det gick ca 45 sek snabbare än samma runda på lördagen. Kändes ju bra. Enligt pulsklockan klarade jag att kuta 30 min med en snittfart på 4.06. Inte så dåligt med tanke på värme, morgon och kuperad bana.

Idag torsdag körde jag vanliga rehabträningen. Körde på i expressfart. Vädret lockar inte till vistelse inne i ett hett gym. det som normalt tar 1.30 tog 1.20.

Inga kommentarer: