söndag 3 juni 2007

GPS-podden måste sitta på klockarmen

Lördag 2/6: Var på djurparken i Borås hela dagen med familjen och barnens kusiner. Väl hemma blev det körigt med middagen och grillandet och allt det andra så shemat tillät ingen vila innan det var dags för veckans andra löppass. Bener kändes bättre än på mycket mycket länge när jag gav mig ut. Värmde upp med 6 minuters jogg och försökte sedan dra upp farten enligt instruktionerna från sjukgymnasten. Blev en sväng bort runt Båtmanstorpet och sedan ner rill Finnsjön och den nydragna slingan i skogen.

Värmen och djurparksladdningen gjorde att det kändes tungt. Var inte lika taggad som förra gången helt enkelt. Var dock nöjd när jag avslutade det 30 min långa löppasset med andan i halsen utanför huset. Snittpulsen låg under passets löpfas på snitt 169 och toppade på 183.

Utförde också lite experiment med GPS-podden till min Suunto T3 som jag upplevt som dåligt fungerande när jag testat den på sistone. Trodde att det var dåliga batterier. Men efter utebliven förbättring efter byte testade jag andra saker. Tror att det helt enkelt är så att signalen är för svag för att passera genom kroppen om man har podden på motsatta armen som klockan. Dåligt kan tyckas men efter att jag flyttat pucken till klockarmen fungerade uppdateringen av distansen och momentanfarten mycket bättre. Kan rekommenderas.

Idag (söndag) har jag vilat. Benet kändes mycket bättre i morse än vad det gjorde efter den första 30-minutersrundan i tisdags. Nu på kvällen är det dock lite sämre igen. Fast jag tror att det beror på att jag suttit mycket på hårt underlag under dagen.

Kommande veckan planerar jag enligt följande:
Måndag: Rehab
Tisdag: Vila
Onsdag: Löpning 30 min
Torsdag: Rehab
Fredag: Vila
Lördag Rehab
Söndag: Löpning

Inga kommentarer: