onsdag 27 juni 2007

Rapport från IFK-kliniken

Onsdag 27/6: Återbesök på IFK-kliniken idag. Sjukgymnasten tyckte det var intressant att det var mer bekymmersamt att springa 40 min istället för 30 min. Inför sommaren ska vi testa att ändra lite på löpträningen igen. Jag skall springa varannan dag. Ena gången 30 min allt vad jag förmår och andra gången 40 min men ordentligt långsamt. Aktiv vila. Springa och titta på fåglarna typ. Tanken med detta är att jag både ska få påfrestning på fästet både av hårdare träning och av "tidseffekten" (att vara ute längre tid). Dock skall jag backa hem lite och ta extra vilodagar om det visar sig att smärtan inte hinner lägga sig mellan löppassen. Detta upplägg känns ju som rätt optimal semesterträning.

När det gäller rehabiliteringsträningen (styrkan) fick jag ett "sommarschema" att köra när jag inte kan ta mig till gymmet. Det bygger visserligen till stor del på tillgång till en medicinboll. Ska köpa en sådan och ta med där det är möjligt. Kanske man rent av skulle slå till på två för att ha en liggande i huset på Styrsö?

Ny tid för uppföljning igen blir tisdag 24/7 kl 11.00.

Körde sedan det vanliga rehabpasset på kliniken. Inga bonusövningar med andra ord.

Inga kommentarer: