fredag 5 oktober 2007

Flitaga dagar samt möjlig bugg i Suunto T3 klockan?

Onsdag 3/10 - fredag 5/10: Onsdag dubblade jag. Ett kort bonuspass styrketräning för rygg och armar på lunchen. Totalt 30 minuter.

På onsdagskvällen fick jag till ett komprmerat rehabpass på Friskis & Svettis. Frun hade fika för sina kompisar och ansvaret för barnen låg helt och hållet på mig. Hade i planen att jag kanske skulle kunna få en timme efter att de somnat vid strax innan åtta.

Ilade ner till F&S och hann köra de viktigaste övningarna. En tidskrävande övning där man ligger med fötterna på en gymboll och axlarna i golvet har redan tillfälligt strukits ur programmet närmaste tiden på grund av mina ländryggsbekymmer (som för övrigt har blivit bättre senaste veckan även om de inte är bra). Sedan strök jag också de båda ävningarna för mage och rygg. Kvar blev tio minuter uppvärmning, tre övningar för benens baksida samt höga benspark och stretching. Klarade detta på precis den timme som fanns till förfogande.

På torsdag var kvällen redan bokad för födelsedagsfirande av min bror. Passade därför på att klara av veckans andra bonuspass i gymmet på jobbet. 30 minuter totalt för bröst och axlar samt den magövning som jag strök från rehabpasset kvällen innan.

Idag fredag var det äntligen dags för veckans höjdpunkt. Distanspass i lagom fart. Härlig höstkväll som visade sig bli lite för kall mot andra halvan av passet för mina känsliga ben. Gillar att ha varmt på mig när jag springer. Öppnade med ett pass runt Finnsjön och följde upp med ett varv ner runt Båtsmanstorpet-Centrum och Benarebyvägen hem. Det gick faktiskt lite småtungt. Hade träningsvärk sedan rehabpasset i onsdags och magknip på grund av pannkaksmellanmål med ungarna alltför tätt inpå.

Totalt blev rundan 55.09. TE 4.4.
Kilometertider: 4.36 (132), 4.28 (154), 4,14 (157), 4,25 (160), 4.14 (158), 4.22 (157), 4.15 (159), 4.19 (160), 4.15 (157), 4.19 (161), 4.07 (160), 4.13 (168), 3.21 (169). Totalt mätte jag ~12,8km med footpoden.

Kan just meddela en lustig notering beträffande min Suunto T3 pulsklocka. Hade på rundan idag autolap på. Vanligtvis om man kollar tillbaka i klockans logg över träningsrundor får man en display med totala distansen och flera displayer visade för varje varv. Idag blev det inte så av någon anledning. Kollar jag på dagens runda i klockans logg så finns ingen display för den totala sträckan och den totala medelhastigheten samt för varje varv saknas displayen för "Dist" och "Speed". Jag kan alltså ingenstans avläsa passets totala längd. Hmm, märkligt. Kan det ha att göra med att jag hela passet sprang med klockan i det läge som visar momentanhastighet och inte puls? Det osar bugg i programvaran...

Inga kommentarer: