tisdag 24 juni 2008

Semestern börjar ansträngt

Tisdag 24/6: Midsommar blev inledningen på en åtta veckor lång sommarvila från arbetet. Ska bli skönt men de senaste dagarna har dock varit lite kämpiga. Frun jobbar ytterligare ett par veckor och barnen har hamnat i en stollig dålig spiral av kivandes och tråkning av varandra. Vet inte riktigt vad det är frågan om men någon harmoni hos dem har inte infunnit sig i frånvaron av dagis. De har någon vilsen föreställning om att lediga dagar innebär ständiga nya roligheter med sina föräldrar... Rimmar rätt dåligt med mitt eget uppdämda behov av att vila, ta det lugnt och ordna med praktiska göromål på hem och hushåll.

Inte heller min kropp ger mig någon riktig ro. Höger vad och baksida på låret känns spänd och "pirrig". Inte så att det gör ont eller känns inflammerat men känslan är att de är nära kramptillstånd dygnet runt. Fattar inte riktigt vad detta kan vara för något lurt. En trött och spänd känsla hela tiden.

Detta gör att jag inte riktigt vågar öka på längderna på löp- och rull-passen. Jag hade ju en liten önskan om att jag under sommaren skulle kunna ta en hel del lite längre MAF-pass, både på skidor och i skor. Skam den som ger sig dock.

Som en parentes kan nämnas att jag på midsommarafton skidade för att det skulle bli jämnvikt med löppasset på nyårsafton. Det gäller att förbereda sig för vad kommande klimatförändringar medför. Ny istid eller olivträd på gräsmattan, jag är förberedd på allt.

Passar också på att nämna att uppdateringsfrekvensen på bloggen nog kommer att vara aningen mer sporadisk. Kanske blir det rent av ett uppehåll under sommaren. Fast det kan också vara en tillfällg svacka och något post-jobb-fenomen som fullständigt tömt mig på mental ork de senaste dagarna. Det kanske går över...

2 kommentarer:

Benet sa...

8 veckors semester??!! Gottegris!

Ungarna kommer garanterat att komma in i lunken snart. De skall bara vänja sig vid den nya situationen.

Skumt med din pirrande/krampande baksida. Hoppas att det inte är nåt allvarligt utan bara nåt småknas som alla löpare mer eller mindre dras med.

Ha det riktigt skönt under ledigheten! Jag kommer att titta in då och då för att kolla om du fått inspiration till att skriva ett inlägg eller två.

tillbakatillutmattning sa...

Jo, det är klart att det är ngt tjafs som snart försvinner. Man blir bara lite trött på allt knas hela tiden. Harig har man ju blivit också när det gäller småknaset...