måndag 23 april 2007

Grädde på moset

Måndag 23/4: Man undrar hur det kan vara möjligt... Vaknade i morse med värk på liknande ställe men i andra benet. Symptomen verkar vara typiska för ischias. De börjar på höger sida om ländryggen och strålar över höften ner i benet på baksidan/utsidan av låret. Särskilt om man böjer sig framåt eller spänner de inre magmusklerna. Tror faktiskt inte det är hypokondri denna gången. Skall ringa en naprapat jag fick tips om imorgon. Tyvärr är kalendern på jobbet alldeles ovanligt välfylld denna vecka vilket gör mig lite stressad.

Något stressad blir man ju av att googla på ischias också. Visserligen verkar det vara rätt vanligt och de flesta verkar ju bli bra av sig själva. Men eftersom att jag har ett invalidiserat ben för tillfället så blir man ju något bekymmrad. Dessutom funderar man ju hur man kan få ont av att sova. Har inget minne av att jag gjorde något konstigt igår. Har visserligen haft lite ont på en punkt på höger sida om ryggraden till och från de senaste månaderna men det är högre upp. Personligen tror jag att det är den av nöden avsaknade löpningen som är boven i dramat. Den regelbundna genomblödningen av hela kroppen och avslappningen efter ett pass är jag helt säker på har fin fin effekt på den nutida kontorsslaven.

Smärtan är dock inte sådan (nu i alla fall) att jag inte kan röra mig. Lite ont gör det ju när man går men inget som inte går att hantera. Tänkte att jag skulle bli lite avslappnad och gick ner i jobbets gym och körde min vanliga lunchgymnastik idag. Två gånger fem minuter trappmaskin, mage, rygg och lite triceps + stretch av ben och rygg. Totalt hela 55 minuter. Ischiasen var dock steady state.

Det andra benet får den vanliga sexan idag på min tiogradiga skala.

Inga kommentarer: