tisdag 10 april 2007

Påskvila och det vanliga idag

Tisdag 10/4: Påskhelgen tillbringades hos svärföräldrarna i Töreboda. Fick ett återfall av magsjukan på torsdagskvällen med rejäl magknip, det gick dock att överleva. Sjukan gjorde att jag gick ner totalt två kilo på fyra dagar. Antar att dessa kommer tillbaka rätt snart dock.

Tråkigt att inte kunna springa. Det hade varit härligt att löpa igenom några av favoritrundorna i samhället med dess omgivningar. Dessutom bröts nu en personlig tradition sedan sju-åtta år tillbaka att springa ett långpass på skärtorsdagen. Riktigt tråkigt. Benet har också varit dåligt. Tycker snarare att det blir värre för varje vecka som går nu, trots total vila. Vad skall jag göra? Hade jag bara kännt att det gick åt rätt håll så hade hoppet spirat en aning i alla fall.

Imorgon är det dock äntligen dags för besöket hos doktor Swärd. Har förberett mig ikväll med att sammanställa spridda anteckningar om träningar och händelser sedan jag fick skadan i oktober. Jag har också laddad upp med en prydlig rad av nedskrivna frågor. Det svåra brukar dock vara att komma ihåg allt som sägs. Får väl ta fram blocket och pennan och be honom lugna ner sig om det går för fort. Kanske kan man fråga om man får spela in samtalet i mobilen som jag tror har en diktafonfunktion...

Idag körde jag det vanliga på lunchen. Dock lade jag till 3x5 armhävningar i stången. Har påbörjat en långsam upptrappning till normalnivå igen. Totalt 45 min inkl stretch av överkropp.

"Benvärdet" har hållit stadiga 6 över hela påsken, inkl. idag.

Inga kommentarer: