måndag 30 april 2007

Nya rad och ron i sammanfattning

Onsdag 25/4 - mandag 30/4: Det har varit korigt sista tiden och datorlost denna helgen. Fick dock tillgang till en utan svenska tecken och passar pa att uppdatera om den senaste utvecklingen.

Naprapatbesoket i onsdags gick bra. Ischiasen forsvann pa ett kick och kanske innebar det aven en forbattring pa vansterbenet. Skall dit pa onsdag igen for en andra omgang.

Pa onsdag eftermiddag var jag sedan till sjukgymnasten for en genomgang. Dar fick jag veta att det var hardtraning som gallde och att jag skulle borja lopa igen. Han trodde pa tendinosis och forklarade att nar senan fortjockas sa vaxer det in narver som orsakar smarta. Mha. tung styrketraning skall vi forsoka slita av dessa nerver. Har man riktigt otur sa gar senan av men da "kan man i alla fall gora nagat at det"... Oups, det var ju lite nya bud om man sager sa. Vidare sa skulle jag borja springa igen. Det kommer att gora ont sa han men det var ju lopningen jag skulle tillbaka till.

Jag var lite tveksam till det hela men vi bokade in forsta rehabpasset redan pa fredagen. Lustigt nog var benet battre an pa mycket lange pa torsdagen och fredagen. Kanske skramdes det till forbattring...

Pa fredagen var det dags for forsta passet. Jag hade ju funderat ett par dagar men kommit fram till att det ar lika bra att kora. Sjukgymnasten verkar mycket kompetetnt och saklig och upplagget med att ha overvakad rehabtraning i IFK-klinikens lokaler tva till tre ganger i veckan kanns bra. Han hade satt ihop ett program dar tyngden lag pa vanster hamstringsmuskel. Det tog en timme att genomfora. Upplevde inte att benet blev samre av det.

Har i helgen haft en sjudjavla traningsvark pa baksidan av det tranade laret men det ar val i sin ordning. Vidare ordinerade han mig att jogga upp till 20 minuter igar sondag och likadant imorgo tisdag. Alltsa snorde jag pa mig skorna igar och tog min forsta loptur pa ganska precis fyra manader! Harligt vader och den mest fantastiska lilla strackan over strandangarna pa Styrsos vastsida gjorde den 16 minuter langa turen minnesvard. Den fortfarande smartsamma traningsvarken fran rehabtraningen dolde val den eventuella smarta som kom fran senan.

Kanns bra att vara igang med en riktig rehabilitering och att det finns en plan och nagon som stottar och kan ge rad aven om prognosen ar osaker.

Inga kommentarer: