torsdag 19 april 2007

På förstagångsbesök i simhallen

Torsdag 19/4: I morse gjorde jag det. 06.30 betalde jag mig in på Åby simhall. Leif Swärd hade ju sagt att jag skulle göra crawlspark med fenor. Snäll som man är så frågade jag tanten i kassan om det gick bra att använda fenor då doktorn tyckte jag skulle göra det. Nej svarade hon... Ok, tänkte att jag kör väl utan fenor då.

Nu visade det sig att det var rätt mycket pensionärer där och min crawlteknik är obefintlig. Prövade att veva på med armar och ben så gott det gick en bit men insåg att man nog inte skulle bli populär om man fortsatte att plaska över halva bassängen. Övergick till bröstsim istället. Efter en stund kom jag ihåg att jag brukar få lite ont på insidan av knäskålarna av bentagen (brukar var väl att ta i eftersom jag i princip aldrig simmar om inte nöden tvingar mig). Tänkte att det gällde att vara försiktig i början och lade av efter 20 minuter och sju eller åttahundra meter. Lite härligt avslappnad i kroppen men inte någon vidare puls.

På lunchen var jag nere i gymmet och körde lite blandad styrketräning för överkroppen följt av stretching. Totalt 40 min. Av dessa var de första fem uppvärmning i trappmaskinen (körde bara en femminutare för att inte överdriva dagens träning...)

Tyvärr känns benet bara värre. Jag vet inte om det var simmningen eller bara en konstant försämring för var dag som går. Tyckte ju att det var lite bättre förra helgen men sedan dess har det bara varit utför. Skall vila benen så gott det går nu under kommande helgen som inleds ikväll då det är min tur att ha ledig fredag med barnen imorgon. Sätter faktiskt en sjua som dagens värde då det ikväll faktiskt gör ont att göra de flesta rörelser med benet.

Passade också på att byta alla åtta vinterhjulen nyss. Kanske var det dumt då det antagligen inte gör benet bättre att sitta på huk och lyfta hjul.

Inga kommentarer: