söndag 13 januari 2008

Ökning och vila

Söndag 13/1: Ökade på löprundelägnden med fem minuter igår till 35. Det känndes rätt ok, bara lite ont i toppen på vaden i uppförsbackar. Kan det vara så att man är på gång igen? 35 minuter är ju inte så illa pinkat.

Idag söndag hade jag en innre brottningskamp med mig huruvida jag skulle ta en tur med rullskidorna. Vill så gärna få några rundor innan vecka 6 då jag ska med familjen till Långberget på lite vintersemester. Hade varit så gött att kunna köra en mil eller två om dagen för att förtjäna bastun... Utan träning och med min historia så kommer väl en futtig mil om dagen leda till nya skador.

Den inre kampen vanns idag av förnuftet. Efter en koll på väderleksrapporten bestämde jag mig för att byta ut morgondagens löpning mot rullskidor imorgon kväll (tror jag idag i alla fall). Att jogga varannan dag och långsamt öka längden på rundorna verkar ju vara ett framgångsrecept för att bli bra från nuvarande skador. Skulle ju vara synd att rasera de senaste veckornas framgångar med att hoppa över vilodagen. Känns frustrerande men klokt. Kan jag bara bli bra nu så ska jag snart kunna ta igen förlorad mark! Käkade ett fat bullar istället.

Inga kommentarer: