söndag 6 januari 2008

Slaskigt och söndagsångest

Söndag 6/1: Härligt med snö! Tänkte nästan en liten stund att det skulle bli en tur till golfbanan i Landvetter för att ta ett par stavtag med skidor på fötterna. Efter lite snölek med barnen efter frukost kom dock regnet. Lade tankarna på skidåkning på hyllan. Det skulle inte bli något vidare före att valla för och dessutom är "vallabänken" i mitt lilla förråt belamrat med pelagoner. Kanske lika bra att vallaplanerna regnade bort...

Tog istället en joggingtur. 30 långsamma minutrar i snöslask och duggregn. Slask är inget vidare underlag att springa i. Snö är mjukt och fint för långsam löpning men slask har en förmåga att stänka alldeles kopiöst åt sidorna vid varje fotisättning och den andra foten lyckas varje gång fånga upp slasksprättet på det där tunna nätet ovanför tårna. Inte skönt.

Som vanligt gjorde sig toppen på vaden påmind under slutet av rundan men jag tycker nog ändå att det inte blivit värre senare under dagen i alla fall. Yttersidan på låret känns allt bättre och den gamla skadan i hamstringsfästet i rumpan har jag numera helt slutat att bry mig om på rundorna med denna låga intesitet och längd.

Planen den närmaste tiden blir varannandagslöpning av 30 minuters längd. Om allt fortfarande känns bra om några rundor tänkte jag öka på längden med fem minuter ungefär några gånger. Sedan får vi se.

Inga kommentarer: