lördag 5 januari 2008

Nya grejer

Lördag 5/1: Nu har hoppet kommit tillbaka ytterligare lite. Testade asfaltslöpning de senaste två rundorna och det har gått rätt skapligt. Visserligen rätt blygsamma sträckor men i alla fall utan större men efteråt.

Joggade 20 min i onsdags och 30 min igår. Låret kändes ok och "toppen på vaden" har kännts bättre de senaste dagarna än på länge.


Firade framgången med att köpa två par nya dojjor på rea igår! Brukar normalt sett handla mina skor på Löp & Skokliniken men med de stäckor jag lufsar nuförtiden borde det ju inte bli helkass med skor köpta utan experthjälp. Ett par NB 1061 (har jag aldrig provat tidigare vad jag kommer ihåg) och ett par Adidas Supernova Cushion. Mitt senaste par skor har varit ett par Adidas Adistar Cushin som jag varit kanonnöjd med. Förutom att jag fått diverse skador under resans gång fast jag tror inte att det beror på skorna (eller hopppas inte i alla fall...). Tänker investera i ett par utprovade skor när benet börjar hålla och jag fått till lite regelbunden löpning med längder på passen som räknas. Tills dess duger säkert dessa.

Inga kommentarer: