tisdag 22 januari 2008

Rullpass

Tisdag 22/1: Egentligen skulle man väl ha utnyttjat solen mitt på dagen och tagit en löprunda på lunchen. Nu var jag dock inställd på rullskidor och bastu i Sjövallastugan på kvällen. Så fick det också bli. Körde en något modifierad Vällsjörunda. Tog en bit rygg på en annan rullskidåkare men min form var inte riktigt somman skulle önska och luckan växte stadigt. Jag hade inte heller gnistan att ta i lite extra. Förkylningen sitter fortfarande i.

Tyvärr blev det ingen bastu efteråt. När jag kom till parkeringen slog det mig att hela gänget varit på träningsläger i värmländska Mattila. Inte en bil var där och jag tog duschen hemma istället. Får göra ett nytt försök nästa vecka.

Nu efteråt, med Södergren i täten på riktiga lagg så känns det rätt bra. Hoppas benet känns fint imorgon också.

Totalt 42 minuter vilket blev 9,75 km. Två rullrundor avklarade.

Inga kommentarer: