lördag 13 januari 2007

Bra service och Training Effect 5

Fredag 12/1 och Lördag 13/1: Fredagen var hemmadag med barnen. Vi avverkade Naturhistoriska museét innan vi åkte till Biskopsgårdens sport och bytte klockan. Inte en fråga eller ett endast uns av tvivel på det jag sagt om att klockan varit konstig beträffande batteriet. De bara gav mig en ny kartong från hyllan i utbyte mot min gamla. Det kallar jag service! Den nya fungerar toppen och jag är nöjd.

Det känns som att rullskidorna för tillfället är det som gäller för mig. Vasan närmar sig och jag kan köra på bra mycket mer än med löpningen utan att känna något i benet.

På fredagen blev det en tur i spöregn på kvällen. Körde med 5-liters fryspåsar på fötterna och skorna klarade sig fint från både gegga och vattenpölar. Skall köra mer med det. Det blev Vällsjörundan plus en kortare avstickare en bit mot Gunnebo slott. GPS-poden loggade 11.47 km och rundan tog 46 minuter.

I morse rullade jag med Sjövalla-gubbarna på grusåttan i Skatås. De brukar köra kl 09.00 men jag var vaken tidigt i morse och tog ett varv innan. Efter en snackpaus innan alla kommit i ordning tog jag ett varv till i "karavanen". Nöjde mig så då jag fortfarande går på pencillin och vill testa hur det känns i benet med skidträningen. Hade dock utan problem orkat ett varv till. Tror jag...
Mätte med GPS-poden och den loggade 7,98 km första varvet och 7,9 km andra. Undrar just varför det blev olika. De båda varven tog 1.11 totalt exklusive vilopausen i mitten.

Klockan påstod också att jag kom upp i "training effect" 5.0 vilket är högsta värdet man kan få. PC-programmet indikerade "overreaching" training. Undrar vad det baseras på. Kanske har jag för låg "activity class" satt. Tycker inte det var så jobbigt idag...

Inga kommentarer: