torsdag 11 januari 2007

Lunchgym och klockproblem

Torsdag 11/1: Körde ett enklare gym-pass på lunchen i vanlig ordning.

Det blev 6x(25 situps + 25 armhävningar + 30 liggande hitlerhunden + 10 armhävningar i stången). På slutet pärlade sig faktiskt svetten i pannan.

Vidare kontaktade jag en sjukgymnast. Fick en tid nu på tisdag redan. Skall bli spännande att höra vad hon säger om mitt tråkiga ben.

Idag hände något lustigt med min Suunto-klocka. Ända sedan jag köpte den så har det lyst en liten symbol som ser ut att indikera att batteriet snart är slut. Jag påpekade detta för affären redan dagen efter köpet i december. De skickade då ett nytt batteri som jag fick tummen ur och bytte i förrgår. Symbolen försvann från klockan och jag var nöjd. Idag, bara två dagar efter bytet så dök den upp igen! Jag fattar inget. Kan symbolen kanske indikera att det är batteriet i sändarbältet som är slut... Kanske tycker jag att den har tappat pulsvisningen ibland på sista tiden.

Hursomhelst så ringde jag affären och berättade vad som hänt. De var riktigt bra att ha att göra med.
- Kom in och byt hela klockan och bältet. Du får en ny direkt så sköter vi reklamationen.
Det är ju det man vill höra. Sådant gör en glad! Är också glad att man inte köpt den över internet och måste krångla med postpaket etc...

Tyvärr dock (?!) så var batterisymbolen borta igen nu på kvällen... Vad gör jag nu?

Inga kommentarer: