onsdag 24 januari 2007

Återbesök hos ortopeden

Onsdag 24/1: Var på återbesök hos ortopeden idag. Det var en annan än den jag besökte förra gången. Tyckta att jag fick större förståelse för hur mycket löpningen och andra konditionssporter betyder för mig. Han fastställde att jag var en "endorfinist" och måste hitta mina kickar på annat sätt ett tag. Det lät ju bra. Vidare flinade han lite när jag berättade om den försiktiga skidturen i lördags som blev 4,6 mil...

Hursomhelst så menade han att det fortfarande kunde röra sig om en partiell muskelbristning, seninflammation (som jag själv tror mest på) eller inflammation i slemsäcken där hamstring fäster. Fick en remiss till en ultraljudsundersökning. Skall bli intressant att se om man kan se något på en sådan. Fick också en rejäl dos voltaren utskriven. Det skulle jag knapra tre gånger om dagen de närmaste 14 dagarna.

Jag frågade lite om hur man kunde bedriva träning framöver. Svaret var i linje med vad jag listat ut själv; en dos vila först, avhållsamhet från löpningen ett bra tag och att det gick bra att träna sålänge inte träningen framkallade smärta. Det var ju ändå lite uppiggande besked.

På vägen hem stannade jag till på Friskis och Svettis och körde en timme i gymmet. Bröstmuskler med vikter, mage, armar och lite av sjukgymnastens benövningar.

Inga kommentarer: