tisdag 20 februari 2007

Buddabuilding

Tisdag 20/2: Semmeldag på jobbet. Nu när man inte kan bränna kalorier som förr så får man väl försöka tänka lite på kostintaget. Eller i varje fall på mängden kakor som slinker ner. Är riktigt svag för söta bakverk och fick kämpa en del för att begränsa intaget av semmlor till endast två. Har flera år utan tveka stoppat i mig sådär fyra på jobbets semmelfika på fettisdagen. Fast då har jag en upp till Magnus som jag bestämt tror klämde fem förra året...

Det skal bli lite av en vilovecka från styrketräningen denna vecka. Körde 30 minuter bål- och ryggstyrka enligt sjukgymnastens program idag på vardagsrumsgolvet framför friidrotten på tv. Gick faktiskt bättre än vad jag trodde. Vissa av övningarna bet en del, de gör säkert någon nytta.

Idag kom också Gunde Svans gamla bok från -93 på i brevlådan (beställde den från ett antikvariat igår kväll...!). Har kommit på att det kommer bli tungt med motiviationen vissa stunder när man skall försöka jobba upp kondisen igen någon gång i den okända framtiden (för jag hoppas ju att jag skall bli bra någon gång...). Tänkte försöka bulla upp med ett litet lager inspiration i form av idrottsböcker. Hörde att Gundes bok var en riktig motiviationshöjare. Jag skall dock passa mig för att läsa de böcker jag samlar på mig. För tillfället har jag motiviation och inspiration så det räcker och blir över. Man har ju aldrig så mycket sug på att träna som när man inte kan...

Undrar var man kan hitta bra idrottsböcker?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror faktiskt att det var sex stycken. Semlor alltså.