söndag 18 februari 2007

Det mesta är skit!

Torsdag 15/2, Fredag 16/2 och Söndag 18/2: Fick till gympass även dessa dagar. Inga speciella pass. Inser dock idag att det inte går att köra så intensivt med överkroppen, då kommer den också gå sönder. Kände av en ryggmuskel i fredags och höger bröstmuskel idag. Det blir vila för hela överkroppen hela nästa vecka.

Fick ihop totalt 3 timmar och 36 minuter i gymmet denna vecka enligt loggen i pulsklockan. Då är dock en hel del stretching inräknad. Helt klart är att denna mängd inte kan hållas varje vecka...

När det gäller benet börjar jag bli riktigt uppgiven. Det onda som kom efter förra helgen har inte gett med sig utan varit konstant dåligt. Har haft en riktigt deppig helg och börjat tvivla på att jag kommer bli bra överhuvudtaget igen. Det känns oerhört frustrerande att inte kunna träna någon konditionsport överhuvudtaget. Särskilt surt är att det är nu, den tidiga våren, som är min favoritsäsong när det gäller löpningen. Nu är man bunden till att plåga livet ur armmusklerna inomhus på ett gym. Det är skit så det räcker och blir över.

Har haft riktigt mycket negativa tankar hela helgen. Har sedan barnen föddes haft ideér om att få dem intresserade och medvetna om vikten av motion och konditionsträning för att må bra genom att göra motionen till en naturlig del av mitt eget vardagsliv. Känns bittert om detta skulle gå om intet på grund av en lite för hårt långrunda. Kan jag bara bli tillräckligt bra för att konditionsträna ordentligt 4-5 timmar i veckan igen skall jag aldrig mer klaga... Det behöver inte ens vara med löpningen som huvudaktivitet. Cykling eller rullskidor, vad som helst är ok bara man kan göra det ute.

Slut från beklagaren.

Inga kommentarer: