måndag 26 februari 2007

Krympling

Måndag 26/2: Tänkte inleda veckan med ett riktigt tungt pass. Vilade ju hela förra. Kände dock direkt att höger bröstmuskel fortfarande inte var hundra bra. Det var ju bla. för den som jag vilade förra veckan. Eftersom jag faktiskt lärt mig någonting från den segdragna historien med låret så var jag vuxen nog att avbryta planerna på ett rejält pass.

Körde lite stretching, tåhäv och situps istället. En dryg halvtimme blev det.

Har för övrigt läst på lite i helgen om rehabilitering av överansträngningsskador i "Motions- & Idrottsskador och deras rehabilitering" (Karlsson, Thomeé, Martinsson och Swärd). Lätt cykling i kombination med rörlighetsträning/stretch verkar vara melodin. I väntan på samtal med ortopeden om ultraljudundersökningen skall jag testa att sätta mig på motionscykeln på jobbet flera små pass om dagen. Skall ytterst försiktigt öka längden och intensiteten på dessa.

Idag blev det dock bara två, ett på fyra minuter och ett på sex minuter... Stretchade också en del på lunchen. Känslan i benet känns lite svår att kategorisera. Gör det egentligen ont eller känns det bara lite stramt...? Skall det kännas så här?

Inga kommentarer: