tisdag 13 februari 2007

Familjesemester med bakslag för benet

5/2 - 13/2: Först summeras den knappa och tråkiga träningen enligt följande:

Vecka 6: Två gympass om 34 min respektive 54 min + ett kort skidpass på 6,8km (31.12).

Hittills vecka 7: Totalt värdelöst pass i gymmet igår på 25 minuter och ett rätt bra gympass idag på 54 minuter.

Förra veckan blev sådär träningsmässigt. Var med familjen på vintersemester i Långberget. Tanken då semestern planerades var att det skulle bli ett flertal tillfällen till vasaloppsträning. Tyvärr har ju skadan satt stopp för detta. Kunde inte hålla mig från att köra ett halvtimmespass första dagen. Det kändes rätt bra. Höll mig dock i skinnet resten av långhelgen och avstod helt från skidlöpningen och ägnade mig enbart åt pulkabacken.


Den lilla barnbacken lockade mig dock att hyra utförsskidor en eftermiddag och brassa på så gott det gick i några åk (var aktiv inom utförsåkningen som barn och man vill ju alltid ta chansen att köra lite...). Skulle nog inte gjort det. Det onda i benet var tillbaka som på beställning i igår morse. Bilresan hem till Mölnlycke på söndagskvällen var nog inte heller helt nyttig för benet.
Tre veckors vila sedan träningslägret i Mattila var förstörd. Så kändes det i alla fall i igår. Får väl se hur det utvecklar sig... Humöret var i alla fall i bott igår.

Långberget tror jag annars är ett riktigt fint ställe att träna skidåkning på. Mycket stort spårsystem men lite omständigt att lösa spårkort om man är där med familjen och inte vet hur mycket tillfällen det egentligen blir till riktig träning. Kanske lite trångt ibland med stora grupper från ett flertal vasaloppsläger. Kör man snabbt kan det nog bli några att köra om.

Har för övrigt fått en tid på Sahlgrenska för ultraljudsundersökning av mitt ben den 21/2. Skall bli intressant att se om de hittar något även om jag inte har mycket förhoppningar. Är rätt övertygad om att det är en seninflammation i hamstring-muskeln som jag har. Kanske kan man se sånt..?

Inga kommentarer: