tisdag 13 november 2007

Flest fel vinner hette inte tävlingen...

Tisdag 13/11: Hmmm... De senaste fyra dagarna har präglats av en ohygglig träningsvärk i vaderna. I fredags fick jag för mig att köra tre gånger femton excentriska tåhävningar. Endast kroppen som vikt och båda fötterna upp och ena långsamt ner. Det kändes inte så farligt jobbigt och vem kunde tro att det skulle ge en sådan djävulusisk träningsvärk? Inte kan väl något gå sönder på det lilla? Eftersom jag fick ont i båda vaderna tror jag bara att det är träningsvärk. Fast jag börjar fundera lite på vänstervaden som fortfarande är rejält öm. Även för beröring. Högervadens smärta försvann under slutet av gårdagen. Börjar bli lite orolig.

Är också fortsatt bekymmrad för min nya ömhetpå utsidan av vänsterlåret. fredag för en och en halv vecka sedan testjoggade jag 10 minuter och fint ont till morgonen efter. Nu i fredags testjoggade jag 5 minuter. Det gick bra. Testjoggade 10 min på söndagen blev återigen lite sämre till måndag morgon. Inte roligt. Har kommit in i den ågren jag hade för mitt onda ben som jag hade för ett halvår sedan. Kan inte somna om på nätterna om man vaknar etc. Ligger bara och bekymmrar mig längtar efter att kunna träna mycket och länge igen.

Så, jag håller mig till lite kortare styrkepass för överkroppen nu och då. Alltid någonting.

Imorgon ska jag i alla fall till sjukgymnasten på IFK-kliniken. Får försöka få något svar till hur jag ska förhålla mig till allt som blivit dåligt på sista tiden. Ryggen tycker jag dock blir bättre sakta men säkert. Klarar numera hela jobbdagar utan att få ont. Att stå framåtböjd och pyssla med saker i golvnivå blir det emellertid sämre av. Kanske kan man rulla lite på rullskidorna så småningom.

Inga kommentarer: