söndag 4 november 2007

Klagomuren

Söndag 4/11: Eftersom det går så förbannat dåligt med min träning och återtåg till löpvärlden så har jag börjat måla om den här klagomuren veckovis istället. Det står bara elende här ändå.

Fick till två gympass i veckan som i och för sig var bra.

I fredags kände jag på mitt senaste låront med 20 min försiktig jogg. Det kändes fint när jag lufsade runt men på morgonen efter så fanns det onda där igen om man spände låret. Besvikelse och irritation präglade helgen.

Idag försökte jag mig på att köra ett rehabpass enligt den minimerade varianten som ska vara skonsamt mot ryggen. Har haft en favoritövning (hamstringscurl i maskin) som gett fin härlig träningsvärk på baksidan låren. Det har senaste månaden gjort lite ond i vänster vad när jag kört den. Så ock idag, fast jag la på minimal belastning. Struntade därför att köraklart den också. Kvar av rehabpasset är nu lite stretching... nästan i alla fall.

Skall till sjukgymnasten om en och en halv vecka. Måste höra om man kan lägga om taktiken helt. Kanske strunta i rehabträningen helt några månader och pröva sig fram i löpningen. Förutom misstaget att köra max på bandet för två veckor sedan har löpningen varit det som kännts bäst på alla sätt och vis senaste månaderna. Både för rygg och ben. Kanske kan det vara så att man kan treva sig fram till lite balanserad löpning kompletterat med cykling och eventuellt lite rullskidor i väntan på att ryggen läker så man kan köra vettig rehab igen. Just nu blir det ingenting av någonting.

/Mr Bister

Inga kommentarer: