onsdag 20 juni 2007

Bra fart på lunchen

Onsdag 20/6: 11.00 stack jag och Daniel ut på den vanliga lunchrundan. Med tanke på hur lång tid den aningen förkortade rundan tog för en vecka sedan så tänkte jag att vi nog skulle hinna runt hela rundan på 40 min + uppvärmningen. Vi började med att småjogga 5-6 minuter och sedan drog vi på lite lätt. Daniel var fortfarande lite seg i benen sedan maran men jag kände mig stark!

Härliga varma sommarvindar hissade humörflaggan i topp och man började helt klart drömma om semestern som närmar sig med stormsteg. Jag tyckte att vi öste på bra hela vägen och kanske gick det aningen för fort den sista kilometern. Rundan stannade på totalt 43.50 (tror jag det var) inklusive uppvärmningen. Riktigt bra tid med tanke på tempot under uppvärmningen och att rundan är drygt 10 km. Blir jag bara tillräckligt bra för att träna som jag vill så finns det nog hopp om att komma tillbaka till bra form!

Rundan retade benet en del. Igår var jag i princip helt smärtfri men nu på kvällen idag känns det i muskelfästet. Särskilt att sitta och "rulla vikten över benkulan i rumpan" känns hen hel del. Hoppas dock att det ger med sig under morgondagen. Speciellt om jag lyckas få till ett rehabpass på F&S.

Inga kommentarer: