lördag 30 juni 2007

Finfin tid

Torsdag 28/6 och lördag 30/6: Torsdagen blev en 40 minutersrunda i fågelskådartempo. Tog motionsspåret bort över Finnsjögården, Pottebo och guls skogsstigen hem. Körde riktigt långsamt i regnet. Oroande var att höger hälsena värkte lite. Har kännt detta till och från i några veckor men förträngt det. Skall försöka gå i joggingskor för jämnan, det brukar bli bättre då.

Idag lördag stod 30 min maxtempo på programmet. Här ute på Styrsö tänkte jag att Donsö runt plus en utvikning på Styrsö innan målgång kunde vara lagom. Värmde upp bort till strax innan brofästet, klockade en mellantid och drog upp tempot. Försökte lägga mig så jag skulle hålla alla 30 minutrarna. Vid 20 var det dock rätt tungt och pulsen upp i 180+ efter bron påp tillbakavägen. Utvikningen bestod av en extrasväng runt kyrkan och sedan ner till Bratten igen varefter mellantid klockades igen. 600 meter nedjogg via Kallbadet hem igen.

30-minutersrunandan blev 8,08 km på 30,04!!! Snittfart på 3,43 enligt Suunton. Jag är själv imponerad och förbaskad nöjd över en sådan träningstid. Någon som studerat mina prövningar och kan gratulera mig och förklara hur det är möjligt efter detta miserabla träningsår. Februari tom. april var ju helt utan träning överhuvudtaget.

Inga kommentarer: