måndag 11 juni 2007

Nya testar på inrådan från sjukgymnasten

Söndag 10/6 och måndag 11/6: Skulle egentligen ha rehabtränat i lördags enligt planen men det exceptionellt goa vädret gjorde att beslut togs om att åka till svärföräldrarnas stuga med sjötomt. Trots uteblivet rehabpass känns det som ett helt riktigt beslut.

Ojade mig lite där jag låg i det 24-gradiga insjövattnet och sökte svalka över att det var tur i oturen att man inte skulle springa maran i Stockholm. Förhoppningsvis kommer fler tillfällen.

Igår söndag tog jag och försökte pressa mig på en 30-minuters runda i värmen. Det var olidligt hett. Värmde upp i 6 minuter och hade sedan inga andra tankar än på att få slänga mig i sjön efter turen. Kändes bra i benet och ett bad och ett par koppar kaffe med dopp senare så var nöjdhetskänslan total.

Idag måndag var det rehab och uppföljning på IFK-kliniken. Sjukgymnasten sa att det såg mycket bra ut och tyckte det var riktigt roligt att halvtimmesrundorna gått så bra. Vi ökade vikten på en av de centrala övningarna och tiden fram till nästa besök skall jag springa aningen långsammare men 40 minuter istället. Skall bli riktigt bra. 40 minuter i 4.20-fart är ju nästan det bästa man kan tänka sig...!

Inga kommentarer: