söndag 17 februari 2008

En bra vecka!

Söndag 17/2: Ett rullskidspass fick avsluta en klart godkänd träningsvecka. Ingen optimal dag för rullskidor men det går. Bort mot Pixbo var motvinden tung och man fick staka på ordentligt i nedförsbackarna till och med. Efter vändningen borta vid tennishallen utmed den annars rätt tröga biten utmed Vällsjön gick det emellertid desto bättre. I vanliga fall slinter stavarna i den släta och hårda gamla asfalten som är här. Idag flög man dock fram och det var så man fick associationer till att åka långfärdsskridskor i medvind. Nej, så väl var det inte men det gick i alla fall undan en bit.

Har kännt att toppen på vadenskadan har fått rätt mycket träning senaste dagarna och jag oroar mig lite för att jag kanske tagit i lite för mycket. Berömde därför mig själv för att jag bara tog ett enkelt varv på Vällsjörundan. Hade lite planer i bakhuvudet på att köra lite extra men lyckades övertala mig själv om att jag inte har något att vinna på att forcera för mycket. Har kommit på mig att jag numera känner en viss nöjdhet om jag inte kör för hårda pass. Förr i tiden var man nöjd när man kämpat till sig de sista milen i veckan. Numera känns det bra om jag klarat ännu en vecka utan att köra på för mycket så jag åkt på bakslag i läkningen. Var sak har sin tid...

Kanske känns denna vecka som ett gränsfall när det gäller bakslag. Planerar in att backa hem och ta extra försiktiga pass denna vecka för att få en återhämtningsvecka.

Inga kommentarer: