torsdag 14 februari 2008

Rambergsvallen

Torsdag 14/2: Fick med mig MAgnus upp till Rambergsvallen. Visserligen knaprar han pencillin för ett inflammerat skavsår men han har svårt att stå emot några lockande intervaller på bana. Inte för att jag skulle springa intervaller utan hade istället tänkt att kalibrera footpoden till de nya skorna jag köpte för några veckor sedan.

Det var ju kanonväder så det gjorde ju inte ont precis att pipa iväg ut från jobbet på en tidig lunchrast. Vi lufsade över Ramberget upp till Rambergsvallen. Medan Magnus körde tvåtusenmetersintervaller i 3.30-fart lufsade jag runt och knappade på klockan. Efter kalibrering mot ca 4.30 testade jag vad som hände med distansmätningen om man skruvade upp tempot en bra bit genom att ta rygg på den halte från Anneberg i hans 3.30-tempo. Flåsade med i två 400-metersvarv och lämnade sedan walk over...

Klockan mätte då 790 meter istället för 800. Rätt bra tycker jag. Den mätte pulsen rätt bra också... Undrar hur mycket underlaget spelar roll för distansmätningen? Man skulle vilja hitta en grusbana eller exakt asfaltssträcka att kolla av mot.

Totalt blev turen drygt 43 minuter och en knapp mil.

Inga kommentarer: