onsdag 27 februari 2008

Gubbarna överraskar...

Onsdag 27/2: Tog ett pass på motionscykeln på lunchen i gymmet på jobbet. Det gick riktigt bra att trampa på och jag fick till ett rätt hyggligt pass.

Igår kväll var det så dags att ta en tisdagsjogg med gubbarna i Sjövalla. Det var den vanliga kärntruppen med de tre åldermännen som just såpass ligger runt pensionsåldern också jag. Jag hade väntat mig ett kort litet försiktigt pass med tanke på hur det sett ut senaste gångerna och att Arne ska köra vasaloppet i vanlig ordning nu på söndag. Blev dock överraskad när Jukka tog täten bort mot Mölnlycke gammla fabriker och ledde sällskapet vidare genom Wendelsbergsparken och bort mot Säteriet. Det gick inte fort och vi hade en hel del pauser. På hemvägen gjorde jag några småspurter i några lite längre uppförsbackar för att höja pulsen lite (och visa vem som var yngst...). Under turen lyckades de nästan övertyga mig om att prova på lite orientering när det blir lite ljusare på kvällarna. Tror jag är rätt lättövertalad...

Väl tillbaka vid stugan efter hela 58 minuter väntade en välförtjänt bastu. Jag var faktiskt rätt sliten trots att min Suuntopulsklocka bara visade träningseffekten 2.6 på den femgradiga skalan. Inte van att ta så många långa turer (i tid långa i alla fall). Hade ju förväntat mig en dryg halvtimme bara och laddat med en cykeltur dagen innan.

Ganska precis 10 km fick vi ihop på de 58 minutrarna. Fint.

Idag stack jag ner till gymmet på lunchen för ett vanligt litet gympass på 35 minuter.

Inga kommentarer: