lördag 25 november 2006

Feber på gång

Lördag 25/12: Gårdagen var vilodag. Fast det var rätt kämpigt. Det var min fredag att vara ledig med barnen. Körde för fullt hela dagen. Brännde av förmiddagen på Sjöfartsmuseet, tog bilioteket efter lunch och hälsade på min mormor på hemmet på eftermiddagen. Helt slut efter middagen...

Idag var det dock Friskis &Svettis-gymmet som hägrade. Började med att springa två kilometer på tio minuter. Kändes ok. Kanske stramade det på baksidan av låret lite men det var nog inbillning. Sedan testade jag hur många "armhävningar i stången" jag klarade på raken. Det blev 18. Den naturliga fortsättningen på detta borde bli att jag måste klara 20 innan jul...

Sedan körda jag vidare med denna övning i stången (12, 11, 6, 6, 6). Vilade med situps. Avslutade med ytterligare träning för dessa muskelgrupper i dragmaskiner varvat med mer situps och liggande hitlerhunden. På slutet körde jag tåhävningar varvat med bicepsträning (bra att jag fortsätter med tåhävningarna!). Totalt blev tiden i gymmet en timme och tio minuter varav 10 minuter gick åt till löpningen.

Tyvärr har äldsta barnet fått feber ikväll. 39.5 i skuggan och en extremt orolig sömn. Han vaknar en gång i kvarten är helt klart inte på topp. Hoppas det blir en liten träningssväng imorgon ändå. I värst fall får man väl köra armävningar framför tv:n.

Vi har varit relativt förskonade från sjukdom denna höst. Kom dock att tänka på alla hemska vinterkräksjukor som är i antågande och hur mycket de kan ställa till i träningsschemat. I vintras minns jag särskilt en gång när vi var lite osäkra på om det var magsjuka eller bara vanlig feber hos dottern. Jag fick inte lov att sticka iväg på en löptur som jag ville utan lyckades förhandla mig till lite intervallträning utanför dörren. Vi har kåken längst upp i en backa som tar en dryg minut att spurta uppför. Värmde upp runt kvarteret och körde sedan 15 sprintar uppför gatan. Tionde gången jag vände längst ner så öppnades köksfönstret i ett av husen där och man hörde "Heja, Heja, vi käkar pizza och dricker folköl!!!".

Inga kommentarer: