söndag 26 november 2006

Veckosummering

Söndag 26/11: Idag provade jag på att spela bänkpress igen för första gången på ett knappt år. Fick för mig att det då och då kanske är bra att köra lite tyngre vikter som omväxling, trots att jag mest är ute efter uthållighet. Det gick bättre än vad jag befarat. Jag har ju i princip bara styrketränat med den egna kroppen som vikt under det senaste året. Stegade ändå upp vikterna så att stången vägde 60 kg och då hade jag fortfarande kontroll och kunde köra rätt många lyft (åtta).

I övrigt var det "liggande hitlerhunden" som dominerade "vilan" mellan seten idag. Blev totalt 8x40 stycken. Känns bra. Jag tror att den kommer att göra gott åt min rygg i vinter. Brukar alltid få som kramp långt ner på ryggen efter en stund i skidspåret.

Tränade totalt 45 min.

Vecka 47 kan summeras som följande.

Måndag: 45 min gym
Tisdag : 65 min gym
Onsdag : Vila
Torsdag: 40 min gym + 6 min löpning
Fredag : Vila
Lördag : 60 min gym + 10 min löpning
Söndag : 45 min gym
---------------------------
Totalt : 4 timmar och 15 min gym + 16 min löpning

Hade jag varit frisk så skulle ju denna totala träningstid resulterat i ca 6 mils löpning om jag snittat 4.30 per kilometer. Det får man väl vara nöjd med.

En ambition med mitt flitiga gymmande är att jag skall försöka hålla mängden träning konstant. Tanken är att det då skall bli lättare att bara växla gym mot löpning allteftersom man blir bättre och sedan vara tillbaka på normal veckomängd när det gäller löpningen (i alla fall i träningstid räknat...). Är lite rädd att man har svårt att komma igen överhuvudtaget om man tappar rutinen på att klämma in träningspass närhelst tillfälle ges.

Inga kommentarer: