onsdag 29 augusti 2007

IFK-kliniken

Onsdag 29/8: Uppföljning av sommarens träning på IFK-kliniken idag. Sjukgymnasten tyckte trots allt att det såg bra ut. Trots att varannandagslöpningen lett till ökad smärta. Att det blir reaktion är inget konstigt. Det ska vara så. Det gäller att hitta sätt att leva med den och hålla den hanterbar. Tendinosvävnaden i senan är där den är och kommer inte att försvinna.

Han frågade också vad mitt mål var med träningen och vilken typ av löpning jag önskade hålla på med. Lidingöloppet var mitt självklara svar. Träningspass på två timmar skulle vara härligt...

Kommande två veckorna gör vi en ny förändring i löpschemat och kör en ny utvärdering därefter den 12 september. Nu skall jag springa 45 minuter var tredje dag (minst två dagar emellan passen). Det skall vara rejät tempo och jag skall se till att vara rejält slut vid passets slut. Skulle prova mig fram lite till vilka kilometertider jag klarar. Kanske 4.00 min/km skulle kunna vara lagom? Känns lite mer attraktivt för mig att sänka farten något och köra lite längre. I ärlighetens namn, det är rätt kämpigt med dessa 30 minuters maxpass. Fast, jag har ju lovat mig själv att inte klaga om jag kan springa igen...

Körde därefer det vanliga rehabpasset i gym. Ca 1.30 tog det.

Inga kommentarer: