tisdag 28 augusti 2007

Sammanfattning av senaste dagarna

Fredag 24:e, söndag 26:e, måndag 27:e och idag tisdag 28/8:

På fredagen bar det av ut till Styrsö. Det var min tur att vara fredagsledig med barnen och frun skulle vara bortrest hela helgen. Tänkte att det nog kunde bli fint att vara där en sista helg innan hösten sätter in ordentligt. En bidragande orsak var väl också att morsan fortfarande är där och man kunde få lite avlastning.

Vid halvsjutiden fick jag tillfälle att ge mig ut på en av de där löprundorna som bara blir helt fantastisk. Inte för att det gick fort men löpvädret var härligt och jag tog en sväng runt större delen av ön. Inklusive biten från Hallsvik till Pottan och strandängarna på utmarkerna. Solen stod lågt och allt belystes med varmt rött ljus. Överallt luktade det augusti och klippt gräs. Härligt!

Rundan tog precis 40 minuter i lugnt tempo men med bra flyt.

På söndag kväll sprang jag runt Finnsjön hemma i Mölnlycke för första gången sedan början på oktober förra året. Härligt. Också på denna runda innfann sig ett gott flyt och det kändes som man hade kunnat trycka på ordentligt utan ansträngning. Nu höll jag dock igen på farten. Tog en extrasväng runt kvarteret för att få ihop mina 40 minuter.

Förra veckan blev alltså en lite lugnare vecka.

Måndag: Rehabträning på lunchen. Sommarprogrammet. Totalt 55 minuter.

Idag tisdag: Körde 30 min maxtempo på den vanliga lunchrundan bort mot bockkranen. Gick vansinnigt tungt och jag orkade inte pressa på för att komma upp i puls som jag brukar på maxrundorna. Det gick bara inte. Kasnke tur att jag inte fått med mig GPS:en så jag sett hur fort/långsamt det gått. Snittade endast 169 i puls under de 30 minutrarna då jag pressade på. Brukar kunna komma upp i 174+ andra gånger. Klockans träningseffekt visade bara 4.1. Snopet.

Dessutom hade jag bara 50 minuter på mig totalt för att genomföra dagens träning. I snålaste laget men jag tänkte att om jag spurtade som Bekele och duschade som Gunde så skulle det kunna gå innan nästa möte drog igång. Mackorna kunde jag ju äta på mötet. Lite optimistiskt. Eftersvettningarna blev rätt svåra efter maxpasset i det lilla trånga mötesrummet...

Inga kommentarer: