måndag 20 augusti 2007

Ont idag

Fredag 17, Lördag 18 och Måndag 20/8:
Fredag: Körde sommarstyrkepasset på lunchen. Benet kändes riktigt bra på fredag kväll, trots det tuffa torsdagspasset.

Lördag: Tog en 40 minuters joggingtur med frun. Då går det riktigt långsamt för mig. Fick springa lite fram och tillbaka för att hon inte skulle känna sig alltför stressad. Gjorde lite ont i benet hela tiden.

Måndag (idag): Dags för 30 minuter max fart igen. Det gick tungt mest hela vägen. Fick till en snittpuls på 175 och en snittfart på 3,48 min/km enligt gps:en. Fast då fick jag slita. Benet kändes hyfsat under springturen och på eftermiddagen. Nu på kvällen har jag dock bra rejält ont.

Tyvärr verkar hela dagen och kvällen chokad imorgon så det blir nog tyvärr inte utrymme för ett styrkepass. Dessa brukar annars göra underverk för smärtan i benet. Konstig nog. Jag har aldrig förstått hur det skulle kunna ligga till på det viset men så är det faktiskt ofta. Skall nog byta ut/senarelägga onsdagens 40-minuters joggingpass till förmån för ett styrkepass. Tror en lite lugnare vecka när det gäller löpningen skulle vara välbehövligt även om formen måste trimmas till stafetten den 11:e september... ;-)

Inga kommentarer: