torsdag 16 augusti 2007

Ny maxpuls!

Torsdag 16/8: Kunde inte hålla mig från att ta ett 30-min maxpass på bandet på lunchen. Behövde avreagera mig och fixa lite lugn inombords. Pressade på efter 5 minuters uppvärmning och lyckades få Sunnto-pulsklockan att trigga en maxpulshöjning från 188 till 191. Dessutom kom jag upp i träningseffekt 5.0 vilket är max på Suuntos skala. Det har jag aldrig lyckats med tidigare!
Under passets senare del var jag nere och nosade på kilometertider på runt 3.34 plus minus ett par sekunder (åtminstone enligt löpbandet).

Dessutom verkar jag inte fått mer ont i benet av passet heller.

Imorgon hoppas jag att kunna köra ett rehabpass på lunchen (sommarvarianten).

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter ju lite som att 5.0-an kan ha att göra med att du tryckte pulsen i bott. Skönt jobbat hursomhelst, det är lite som går upp mot en rejäl urblåsning, åtminstone efteråt.