onsdag 15 augusti 2007

Tillbaka

Onsdag 15/8: Jaha, då var man tillbaka igen efter sex veckors semester... Som vanligt havererade alla planer på träning när den stora lättjan satte in. Rehabprogrammet och varannandagslöpningen har det gått åt pipan med större delen av sommaren. Den sista dryga veckan har jag lyckats pringa hyfsat regelbundet och kört sommarrehabprogrammet några gånger i alla fall.

Tyvärr har slarvet med styrketräningen gjort sig märkbart och det känns som om benet har försämrets rätt avsevärt senaste två veckorna. Kanske är det den i mitt tycke rätt intensiva löpträningen (med tanke på benets tillstånd då förstås...) i kombination med många veckors slarv som fått smärtan i benet att tillta. Känns olustigt i alla fall.

På glädjekontot står dock att jag under sommaren gjort flera 30-minutersrundor då jag kommit upp i just drygt 8 kilometer. Känns bra att det finns lite flås kvar i alla fall.

Nu med vardagsrutinerna kommer i alla fall motivationen och möjligheterna till riktig rehabträning på gymmet igen. Förhoppningsvis kan jag vända den negativa trenden på några veckor. Skall ta det lite försiktigare med löpningen också tills jag diskuterat saken med sjukgymnasten. Han hade semester till den 27/8 tror jag så tills dess får jag träna efter eget huvud.

Idag blev det också klart att vi får ihop ett stafettlag till Lindomestafetten den 11/9. 2,5 kilometer bör gå bra för min del och jag ser fram emot att tävla igen och göra någonting med löparpolarna igen.

Inga kommentarer: