fredag 31 augusti 2007

Kanonrunda!

Torsdag 30/8 och fredag 31/8: Torsdagslunchen gick åt till den rejälaste löprundan sedan jag fick skadan i oktober förra året. Vi stack i bra fart från början via Eriksberg bort till ett litet kort elljusspår (hade sällskap av den hårdtränande Magnus som numera är mig vida överlägsen...). Där blåste vi på tre snabba varv a tre minuter styck och sedan samma väg vi kom dit tilbaka. Jag får bromsa Magnus några gånger på hemvägen och vid Sannegårdshamnen är det bara att vika ner sig och släppa honom. Sista biten på Lindholmen går det riktigt tungt men så har vi också pressat på bra hela vägen från start.

Passet kan summeras 48 minuter med en snittpuls på 169. Träningseffekt 5.0 på Suuntoskalan! Ett kanonpass även i friskt tillstånd skulle jag tro. Tyvärr hade jag inte gps:en med så jag har ingen notering på sträckan. Skall kontrollmäta sträckan en annan gång.

Idag fredag slutade jag tidigt på jobbet och tog hemvägen via F&S för ett rehabpass. Körde det vanliga följt av ett par bonusövningar för bröstmusklerna och triceps. Totalt 1.43.

Inga kommentarer: