söndag 23 december 2007

Mörker

Dagen före dopparedagen: Körde lite oinsperared styrka för överkroppen i torsdags och fredags. Mest för att hålla planen och disciplinen. Inga höjdarpass men ändå envetet.

Igår lördag var det resdag till julfirandet hos svärföräldrar och mitt efterlängtade första joggingpass efter de senaste två dagarnas vila fick vänta till skymmningen i Töreboda. DÅ det var grådis och midvintersolstånd var hela dagen en enda lång skymmning och kl 15.45 var det mer natt än dag. Skulle försöka ta en tur med mina stavar i den mjuka skogsterrängen. Det var mörkt kan man väl sammanfatta det som. Men eftersom farten var mycket försiktig och jag hade stavar till min hjälp fungerade det hyfsat. Bitvis gick det att ana små stigar och eftersom turen var kort och kringelkrokarna gick nära utgångspunkten var vilsegångsrisken aldrig stor ;-)

Det onda i låret känndes fint och "toppen på vaden nedanför knävecket" kändes lite, fast inte mer än innan. Hoppas att detta onda kommer att ge sig med tiden om jaag bara skiter i rehabträning för hamstring ett bra tag framöver. Vill intala mig att ett och annat smärtande steg under löpningen inte är någon fara...

Turen blev 17 minuter lång. Tänker mig något liknande imorgon på julafton. Då förhoppningsvis i dagsljus.

Inga kommentarer: