onsdag 12 december 2007

Tvivel

Onsdag 12/12: Har haft rejält med tvivel på min metod att komma tillbaka efter senaste skadan. Har kommit fram till att jag nog har två problem för tillfället. Dem verkar dela sig likt celler och inte försvinna med någon bestämd halveringstid...

Har senaste dagarna (eller egentligen senaste en och en halv veckan) haft ont på en punkt på utsidan/baksidan av vänster knäveck. Tror att den här smärtan kommer sig av att jag under höften kört för tuff excentrisk rehabträning för hamstring. Den tunga träningen gjorde ju gott för den ursprungliga skadan i fästet i rumpan. Därför förträngde jag nog att det gjorde mer och mer ont nedanför knät. Antar att andra änden fäster där...

Senaste dagarna har denna smärta varit det som oroar mig mest. Börjar luta åt följande plan:
Fortsätta på den egenhändigt preskriberade Ibuprofenkur och hoppas att smärtan försvinner. Vila ytterligare en tid (hur länge är frågan...) och sedan återuppta den ytterst försiktiga joggningen och varva med försiktigt rullskidande. Tror ländryggen håller för detta nu. Helt enkelt strunta i rehabträning för baksida av lår.

Det måste funka...

Körde som vanligt ett gympass på lunchen. Ska börja träna stakmusklerna lite mer.

Inga kommentarer: