söndag 2 december 2007

Styrsöjogg

1:a advent: I torsdags fick jag till en 16-minutersjogg i mycket varligt tempo. Följde upp med lite situps och stretch i gymmet.

Igår lördag trotsade jag vädret (det hade faktiskt slutat regna) och tog min planerade kortjoggingtur. Trots att jag bara hade en drygt 15 minuter till mitt förfogande lufsade jag iväg upp mot toppen på Styrsö. Ville känna på vinden och se på utsikten. Det kändes fint men för att det skulle bli extra mjukt körde jag genom tärrengen och blev rejält blöt om fötterna.

Utsikten från toppen var rätt grå.


Eftersom jag inte tog vägen gick toppturen över slipprig mossa.

Väl tillbaka till huset efter knappt 19 minuter inklusive fotostopp och filosoferande utförde jag enligt sjukgymnastens instruktioner 3 gånger tio höga benspark för att tänja på den "gammla" lårskaden. Idag söndag känns den nya skadan lite mer. Tror jag skall styrketräna låret imorgon lite istället för jogg. Kan ta en ny kvart jogg på tisdag istället.

De höga sparkaran höll på att sluta i en dubbel baklängessalto i pikstil då det visade sig att trädäcket var rätt slipprigt... Hade varit något att tajma på bild!

Inga kommentarer: