lördag 8 december 2007

Veckan som gått

Lördag 8/12: Körde lite styrkeövningar för benen i måndags. Var tämligen säker på att jag skrivit om detta här men tydligen inte...? Lite enbenta benböj på balansplatta, försiktiga rehabövningar och andra blandade benstärkare.

Tisdag var det vanligt gymmande för bröstmusklerna på lunchen och ett litet joggpass på kvällen. Tog minirundan runt garagen nere i Djupedalsäng. Drygt 3000 meter på drygt 16 minuter. Farten var alltså mycket måttlig.

Onsdag körde jag styrka för axlarna och armarna i 30 min på lunchen.

Torsdag var det återigen dags för min varannandagsjogg. Samma garagerunda som förra gången. Återigen drygt 16 minuter.

På fredagen körde jag rehabstyrka för låret.

Idag lördag var det tänkt att jag skulle ta ett joggpass igen men redan igår kändes joggingturerna klart i låret. Vet inte hur jag ska förhålla mig till smärtan som kommer. Det gör inte superont men det känns om man lägger vikten på vänsterbenet när man har det lite böjt. Min tanke var att det så småningom skulle ge med sig om jag var försiktig och att joggingturerna skulle tjäna som lite försiktig styrketräning för skadan.

Kanske skulle jag omvärdera joggningen och bara köra rehabstyrketräning. Hur ska man kunna veta... Nästan alla man pratar med tycker ju att det bästa verkar vara att försiktigt träna sig igenom skadeperioder. Ingen rekommenderar ju total vila.

Ska testa att utöka antalet dagar mellan joggingturerna. Kanske ngt i stil med jogg, vila, rehab, vila, jogg/alternativ, vila, rehab osv...

Dessutom håller jag på att få tandvärk....

Inga kommentarer: