söndag 27 april 2008

Det knallar på

Söndag 27/4: Det blir lite si och så med rapporteringen här på bloggen nu när våren är här märker jag. Riktigt svårt att hinna med allt som ska göras i trädgården, fixande av segelbåt, hugga all ved inför kommande skid- och brassäsong och amtidigt både träna och blogga. Blir lite sporadiskt och kortfattat en tid nu kanske...





I fredags på lunchen gjorde jag Magnus sällskap till Rambergsvallen. Han kör 400-ingar med sina nya spikskor och jag joggar runt runt i MAF-fart. Lite kontrast ska det vara. Många undrar kanske över nöjet i att jogga på en 400-metersbana... Det var rätt ok, mjukt och skönt och sällskap i en värmande sol. Lite intressant också attt kolla vad farten landade på. Det jag sprang på banan blev 31,19 min, 5,60 km vilket ger en fart på 5,36 min/km. Ungefär som mitt tidigare MAF-test alltså.





Totalt blev rundan 1 timme och 4 min. 11,3 km varav 49 min i pulsintervallet 135-145.





Kvällen viktes åt båtfix...





Nyvaxad och lite underifrån i kvällsljus ser Stumpan rätt fin ut!

Idag söndag blev det en tur i skogen runt Finnsjön. Hade lite idéer om ett rullskidspass men jag sågade en hel del ved mitt på dagen så det blev löpning. Kanske tar jag ett rullpass imorgon. Jag har ju tidigare hädat att det är lite korkat att köra alternativträning på vilodagar men med den låga intesitet som blir i MAF-träning tror jag det är annorlunda. Återstår att se.

Rundan idag blev 1,03. På den tiden hann jag 10,6 km varav 43 minuter i pulsintervallet 135-145.

1 kommentar:

Benet sa...

Kul att du kör på med dina MAF-pass. Du kommer att vara grym i pulsspannet 135-145 om ett par månader! :-)

Schysst skuta förresten. Planerat att dra nån speciell stans med henne i sommar?