söndag 13 april 2008

Hygglig kille!

Söndag 13/4: Idag stötte jag på en hygglig prick! Har tagit beslutet att skaffa kamin till kommande vintersäsong. Snål som man är och gillar att slita så har jag börjat leta ved överallt också. Det skulle bära emot att köpa i påse och jag tycker det är kanonkul att klyva med yxa! (Min själ har nog varit smålänning i sitt förra liv...)

Hursomhelt på en tomt som röjdes för ett tag sedan några hundra meter bort så har det legat högar med kubbar länge nu och frestat. Idag var där folk som förberedde sprängning och markberedde och jag tog modet till mig att fråga om inte de visste vems tomten var och om man skulle kunna köpa lite ved för en billig penning. Det visade sig att det var tomtägaren själv som var där och visst kunde jag ta så mycket ved jag ville. Det skulle ändå bara bli till flis. Kostade något gjorde det inte heller. Och hade jag släpvagn? Nähä, då kan du ju låna min som står här. Ös på bara!

Det blev ett par vändor med vagnen och svetten lackade under ett par timmar när jag kånkade kubbar från den sluttande tomten ner till vägen och bilen. Lite alternativ träning kan man kanske klassa det som...

Tog med en halvpanna konjak från gömmorna till den sista rundan som tack för lånet av kärran och kubbarna. Även han såg glad ut när jag vinkade adjö. Härligt med en go gubbe som oväntat gjorde min söndag! Nu behövs bara en riktig yxa.

(Vänsterknät känns bara bra idag med så imorgon blir det nog en skogslöpartur och sedan kan man kanske ta och göra ett MAF-test på onsdag.)

2 kommentarer:

Benet sa...

Härligt! Alternativ träning när den är som bäst! Ser fram emot att läsa om ditt MAF-test.

tillbakatillutmattning sa...

Jo den var inte dum. Glad blev man också!