onsdag 23 april 2008

Försiktig ökning av längden

Onsdag 23/4: Igår blev det ännu en skogstur i vårkvällen. Försökte mig på en försiktig ökning av längden på passet. Fem minuters uppvärmning, följde hela 1 timme och 7 minuters jogg. Avslutade med knappt 10 min promenad. Av denna tid så låg jag inom MAF-pulssonen på 135-145 i 55 minuter och råkade ligga över i 7 minuter. Hade lite svårigheter hela passet att hålla pulsen stabil under 145. Fast det är klart på smala knixiga stigar med bitvis rätt långa och branta partier så blir det lite knepigt.

Totalt förflyttade jag mig 12,9 km varav ganska precis 12 löpandes.
Härligt nöjd med att ha ökat på längden i tid i alla fall.

Funderade på två vilodagar och ta ett ordentligt gympass imorgon istället för att springa. Egentligen skulle väl rullskidorna varit det perfekta valet men jag ska ut och träffa några gamla kollegor direkt efter jobbet så det blir lite knepigt att få till det.

Morgondagen får utvisa vad det blir.

Inga kommentarer: