fredag 11 april 2008

Rullskidor Vällsjön runt

Torsdag 10/4: Rullade runt Vällsjön i maklig fart och tog en lite promenad efteråt. Ansträngningsmässigt känndes det ungefär som det låter. Måttligt. Fast det är skönt att göra något i alla fall. Kände mig också duktig när jag motstod impulserna att ta några extra varv runt Massetjärn när denna passerades. Kanske inte så myckat av rädsla för att få tillbaka knäproblemet som för att få något skit i armarna. Det är ju ändå dessa som gör det största jobbet i denna försiktiga fart. Man har blivit en försiktig general...

Drömde under rundan om fina ljumma långrunder på rullskidorna i längre fram i vår och sommar. Kan man klara backarna från Benareby ner mot Mölnlycke borde man kanske kunna hitta rundor bort mot Landvetter och Hällesåker. Längtar efter längre pass av alla former, börjar få abstinens.

10,5 km på 43 minuter. Snittpuls 139 (13 min över 145, 20 min med maffepuls och 10 min under 135). Inga problem med knät!

Inga kommentarer: