tisdag 20 maj 2008

Laddat för snö

Tisdag 20/5: Sådär ja. Då var den på plats! Det var ju i julas jag började med pappslöjd en dag. Här kan man skåda verkligheten efter att prototypen skrotats.




Ser framför mig en riktig skidsäsong. Tidiga och gnistrande lördagmornar i tidig februari. 25 km skidor på Landvetter golfbana avverkade. Kommer hem och tar en förmiddagskaffe och tinar upp framför värmen från lågorna. Eller var det kanske efter 15 varv av stenhårt stakande på Ötjärns is en torsdagkväll?

För att fira det kommande gjorde jag idag en repris på söndagens försiktiga rullskidspass. Mina armar är väl lika sköra som mina ben så även här gäller nog att prioritera regelbundenhet och försiktighet framför intensitet och snabb träningsutdelning. Det är långt till Vasaloppet och det borde finnas alla förutsättningar att inte stressa och låta tiden göra jobbet.

43 minuter och 10,2 km totalt. 24 min i MAF-puls, 5 över och 14 under. Fortfarande hel i armar och ben tror jag.

6 kommentarer:

askan sa...

Wow, vad tjusigt! Jag har inte ens tänkt tanken att man kan dra en ny pipa genom huset... Vi har en kamin som inte funkar, men den är snygg. Skulle byta den mot en ful fungerande vilken dag i vekcan som helst.

tillbakatillutmattning sa...

Jo, att ha skorstenen genom sovrummet funkar fast det kanske inte är optimalt...

Det är tusan mig inte lätt att hitta en plats på en nedervåning med öppen planlösning där det funkar med en skorsten genom andra våningen.

askan sa...

Kan man inte sätta in en bonuskamin i sovrummet på samma pipa?

tillbakatillutmattning sa...

Nix, tror tyvärr inte det. Har för mig att olika eldstäder måste ha olika rökkanaler och de däringa färdiga skorstenarna har nog plats för bara en rökkanal...

Anonym sa...

Grymt snygg!

Härligt med kamin. Jag har en kamin och en öppen spis på samma (murade) skorsten, men då är det två olika rökkanaler i den - tror det stämmer det där du sa om att man måste ha en rökkanal per eldstad.

tillbakatillutmattning sa...

Jo den blev riktigt bra. Ser fram mot vintern med viss tillförsikt.