tisdag 27 maj 2008

Larmig lunch...

Tisdag 27/5: Dagens plan var att hinna med en kort testjogg på lunchen innan det var dags för återbesök hos den hårknådande massören. SOS Larmcentral ringde dock just när löplunchen skulle inledas och meddelade att inbrottslarmet gått igång där hemma. Hmmm, lite stressad blev man ju och jag fann det bäst att trots allt avvakta med löpningen och ta bilen hem istället. Visserligen skulle det skickas en väktarbil dit för att kolla läget men jag tror inte jag hade fått någon ro i huvet på eftermiddagen ändå.

Väl hemma visade sig allt vara i sin ordning och alla dörrar låsta. Givetvis hann jag också före väktaren med god marginal. Den gubben tog faktiskt närmare en timme på sig. Ska nog klaga lite imorgon.

Pressade trots allt in en 27 minuters skogstur på hemmaplan innan jag mosade in en macka och stack tillbaka till stan för massage. Det gjorde rätt ont denna gången också fast jag känner mig nog inte riktigt lika stel och mörbultat som efter förra gången. Löpturen gick nog också bra. Ingen allvarligare känningar i vaden i alla fall.

Vila imorgon och förhoppningsvis en fin skadefri löptur med sjövallagubbsen på torsdag.

2 kommentarer:

askan sa...

En timme! Vad är det då man betalar för? Jag funderar på att skaffa larm men det är såna skräckhistorier som får en att tveka. Eller bor du helt i obygden?

tillbakatillutmattning sa...

Nä, jag bor i Mölnlycke. Det tog inte särskilt lång tid för mig att åka från helt och hållet andra sidan Göteborg. Väktarkillen skyllde på att GPS:en lurat iväg honom långt åt fanders. Känndes inte riktigt pålitligt.

Kan nämna att idag när jag kom hem så låg ytterligare två utryckningsrapporter i brevlådan. Jag ringde larmbolaget och de frågade om jag bodde i Mölnlycke innan jag hann säga något. De hade också insett att det nog är fråga om något fel på utrustningen. Service ska komma.

(Dessa gånger hade väktarna varit betydligt snabbare än igår så det kanske var ett olycksfall i arbetet trots allt.)

Att jag inte hört om larmen under dagen beror nog på att de har nummret till min privata mobil och den ligger långt ner i väskan på jobbet.